Cookie-instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacybeleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Regel uw zorg online

Bij Leidsche Rijn Julius Gezondheidscentra regelt u diverse gezondheidszaken direct zelf in een veilige online-omgeving. 24 uur per dag. Bijvoorbeeld het aanvragen van herhaalmedicijnen, het stellen van een korte vraag aan uw zorgverlener of het inplannen van een afspraak. Zo hoeft u niet te wachten aan de telefoon.

Direct inloggen op MijnGezondheid.net

Download de MedGemak-app

Van MijnGezondheid.net is ook een app voor uw smartphone beschikbaar: MedGemak. Zo regelt u uw zorg nog sneller. Waar en wanneer u wilt.

Veelgestelde vragen

Wat is herhaalmedicatie?

Herhaalmedicatie zijn medicijnen die u dagelijks gebruikt of die u van uw huisarts bij klachten opnieuw mag herhalen. Hierbij geldt dat het recept niet ouder mag zijn dan één jaar.

Waarom krijgen kinderen boven de 16 jaar toegang tot online zorgdiensten?

Vanaf 16 jaar mogen jongeren zelf beslissingen nemen over hun medische behandeling. Zij hebben dezelfde patiëntenrechten als volwassenen. In zaken die te maken hebben met hun gezondheid, worden zij dus niet meer als minderjarig beschouwd, ook al zijn ze nog geen 18 jaar.

Een jongere van boven de 16 heeft recht op volledige informatie. De ouders krijgen die informatie niet meer, tenzij de jongere daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Een jongere boven de 16 heeft dan ook het recht om zijn medisch dossier in te zien; daarvoor is geen toestemming van zijn ouders nodig. Een jongere van boven de 16 geeft bovendien zelf toestemming voor een behandeling. Toestemming van de ouders is niet meer nodig.

Hoe vraag ik herhaalmedicatie aan?

U vraagt uw herhaalmedicatie rechtstreeks aan via uw FLeiR-apotheek. Dit gaat eenvoudig via www.fleir.nl. Als het u online niet lukt, kunt u met FLeiR bellen of langs de apotheekbalie gaan.

Wanneer u een andere apotheek heeft, bestelt u herhaalmedicatie via MijnGezondheid.net.

Ik heb een vraag over Medgemak en/of MijnGezondheid.net. Waar kan ik terecht?

Heeft u vragen over MijnGezondheid.net of de app MedGemak? Op https://home.mijngezondheid.net/ondersteuning/ vindt u veelgestelde vragen en instructievideo’s.

Waarvoor kan ik een e-consult aanvragen?

Via MijnGezondheid.net > 'Mijn berichten' > 'Nieuw bericht’ stelt u online een vraag aan uw zorgverlener. Geschikte onderwerpen/vragen voor een e-consult zijn dingen waarvoor u niet dezelfde dag een antwoord nodig heeft. Een e-consult wordt in principe binnen 48 uur beantwoord (behalve wanneer u dit anders met de doktersassistent heeft afgesproken, bijvoorbeeld bij het sturen van foto’s naar aanleiding van een telefoongesprek).

Een e-consult is bijvoorbeeld geschikt voor onderstaande vragen:
- vragen over leefstijl;
- vragen over medicijnen;
- vragen over onderzoek en uitslagen van onderzoek;
- vragen over klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest;
- controle en vragen over chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte;
- huidaandoeningen waarvoor u een foto kunt meesturen (moedervlekken uitgezonderd: hiervoor moet u altijd op het spreekuur komen).
Belangrijk: De foto moet van goede kwaliteit zijn.

Maak géén gebruik van een e-consult voor:
- spoedeisende vragen;
- vragen over een nieuwe klacht;
- vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is;
- emotionele / psychische problemen;
- het maken van een afspraak;
- het aanvragen van herhaalmedicijnen.

Let op: U kunt enkel e-consulten aanvragen voor de persoon waarmee u bent ingelogd. Het is dus niet mogelijk om via uw eigen account een vraag te stellen over een ander gezinslid.

Hoe meld ik mij aan bij MijnGezondheid.net?

Op https://home.mijngezondheid.net/aanmelden/ vindt u informatie over hoe u zich aanmeldt voor MijnGezondheid.net.

Voor wie is MijnGezondheid.net bedoeld?

Patiënten van 16 jaar en ouder die volledig ingeschreven staan bij onze huisartsenpraktijk.

Uw inschrijving is volledig wanneer:
• wij van u een ingevulde medische vragenlijst hebben ontvangen.
• u een geldig legitimatiebewijs heeft getoond aan de balie;
• wij het medisch dossier van uw vorige huisarts hebben ontvangen.

Wat heb ik nodig voor het inloggen op MijnGezondheid.net?

Om in te loggen op MijnGezondheid.net heeft u een DigiD met sms-functie en een mobiele telefoon nodig. Informatie over DigiD en het aanvragen ervan vindt u op www.digid.nl.